Het Nederlandse cadeaukaartenbedrijf Didix komt in Amerikaanse handen. Donderdag werd bekend dat Blackhawk Network 36,7 miljoen euro heeft neergeteld voor het Nederlandse bedrijf dat onder meer verantwoordelijk is voor de cadeaukaarten van Bijenkorf, HEMA en Intratuin.
Volgens topman Jonathan Kenny van Didix was de deal half september al rond, maar is deze pas nu wereldkundig gemaakt. Hij benadrukte daarbij dat zowel Didix als Blackhawk profiteert van de overname. “Voor het personeel heeft de overname geen consequenties”, aldus Kenny.
Didix, dat actief is in meerdere Europese landen, is behalve van de cadeaukaarten voor winkels ook eigenaar van cadeauconcepten als RestaurantCadeau, BioscoopCadeau en de Nederlandse Sauna Cadeaubon. Blackhawk is wereldwijd actief in de cadeaukaartenbranche, maar ook op het gebied van prepaidtelecom en financiële diensten en producten.
Didix verkoopt op jaarbasis miljoenen producten aan consumenten, via winkels, online of middels zakelijke deals. Daarbij is het in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en België marktleider op het gebied van cadeaukaarten. Door gebruik te maken van het netwerk van Blackhawk moet onder meer de reikwijdte van Didix verder worden uitgebreid.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl